sobota, 9 marca 2013

Nie mogłem sobie odmówić dziś odwiedzin pobliskich lasów za sprawą gęstej mgły. Co prawda światła nieco brakowało, za to było świetnie rozproszone.Temperatura mocno powyżej zera, jednak w wielu miejscach zamarznięte jeszcze krople tworzyły ciekawe formacje:








W lesie pierwsze oznaki przedwiośnia - czarki w runie i kotki wierzbowe na gałęziach:


W lesie między Zalesiem a Dybawką Górną znajdują się okopy austryjackie z czasów I wojny światowej, będące częścią pierścienia zewnętrznego Twierdzy Przemyśl. Zwykle nawet nie zwracałem na nie uwagi, dziś jednak popełniłem parę zdjęć dla brata, opracowującego projekt dotyczący Fortu Helicha i nie tylko. Zagłębienia w terenie często wypełnione są wodą, niegdyś zapewne ludzką krwią.

okopy z I wojny światowej - okolice Zalesia

Jak już zapewne większość czytelników zauważyła, zdjęcia oprawiłem w ramki z podpisem. Nie jestem ich wielkim zwolennikiem, ale cóż, nie wszyscy szanują prawa autorskie i przywłaszczają sobie moje fotografie. Chcę zaznaczyć, że warto wstawiać zdjęcia z tego bloga w różnych miejscach Internetu propagując pogórzańską przyrodę i okolice, jednak trzeba pamiętać, by odpowiednio je podpisać...


Na koniec zapraszam do obejrzenia kolejnego obrazu Marcina i Krystiana Kłysewiczów - Bieszczady Zimą | Baśniowa Kraina. Oglądać oczywiście w HD.

2 komentarze:

  1. ...coraz lepsze a niektóre wyśmienite! pozdrawiam JK

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam tam po raz pierwszy 11 miesięcy temu. Zdjęcia cudowne. Film niesamowity, nie wyobrażam sobie takiej ekstremy nawet dla takich zdjęć. Jednak zazdroszczę.

    OdpowiedzUsuń